Zarządzanie czasem – czyli zarządzanie sobą w czasie i właściwa organizacja czasu pracy

Efektywne planowanie zadań to bez wątpienia umiejętności, która jest dziś, w czasach, gdy na wszystko brakuje nam tegoż czasu – na miarę złota. Uczy, bowiem jak planowanie zadań w pracy pozwala nam na zwiększenie swojej efektywności, a przez to przyczynia się to do wzrostu wydajności naszej pracy.

Czas to pieniądz

Efektywne planowanie zadań to bez wątpienia umiejętności, która jest dziś, w czasach, gdy na wszystko brakuje nam tegoż czasu - na miarę złota

Autor zdjęcia: stephenccwu

Jak podkreśla consulting Poznań, jest to bardzo ważne ze względu na to, że obecnie to jak organizujemy sobie czas definiuje zarówno nasze sukcesy osobiste, jak i zawodowe.

Jak powiedział kiedyś Peter Drucker: Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy. Jest to bardzo istotne, bowiem w pogoni za czasem zapominamy o tym, że tak naprawdę zarządzanie czasem to zarządzanie sobą.

Przykładowo, jeśli mamy pięćdziesiąt zadań do wykonania w pracy, tak naprawdę nie wiemy, za co się zabrać. Wszystko wykonujemy, więc w pośpiechu, często po godzinach rezygnując z życia prywatnego i osobistych przyjemności. Taka sytuacja nie zawsze oznacza, że jest to wina naszej niewłaściwej organizacji, innych osób, czy też tego, że mamy za dużo zadań do wykonania. Często sytuacja taka jest właśnie wynikiem zarządzania sobą w czasie i umiejętności planowania i wyznaczania sobie priorytetów. Zatem, podążając za słowami Druckera – zamiast skupiać się na właściwym robieniu rzeczy należy skoncentrować się na robieniu właściwych rzeczy. Dodatkowo, efektywne zarządzanie czasem to robienie odpowiednich rzeczy w odpowiedniej kolejności.

Pamiętajmy, więc, że choć na upływ czasu nie mamy wpływu, mamy wpływ na to, co i jak będziemy robić w danym czasie. A to wcale nie jest mało.